6 grudnia odbyło się spotkanie w sali konferencyjnej Urzędu Miasta uczniów VIII klasy Szkoły Podstawowej we Fromborku z burmistrzem i pracownikami Urzędu Miasta i Gminy Frombork w ramach realizacji zagadnień z przedmiotu wiedza o społeczeństwie (WOŚ) dotyczących funkcjonowania gminy i jej zadań.
W spotkaniu uczestniczyli: Burmistrz Miasta i Gminy Frombork Zbigniew Pietkiewicz, Skarbnik Ewa Rymarska, Sekretarz Agnieszka Nawrot-Kopycińska, Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i pracownik ds. pozyskiwania środków finansowych Alina Możeluk.
Uczniowie poznali organy samorządu terytorialnego, jednostki organizacyjne i jednostki pomocnicze gminy. Dowiedzieli się między innymi o zadaniach wykonywanych przez gminę i radę gminy oraz na temat realizowanych projektów inwestycyjnych, poznali także pracę Urzędu Stanu Cywilnego. Uczniowie mieli także okazję wykazać się swoją wiedzą na temat funkcjonowania gminy i jej zadań w zadawanych przez urzędników pytaniach. Nagrodami za poprawną odpowiedź były gadżety promocyjne Fromborka. Na zakończenie spotkania mieli okazję zobaczyć salę ślubów USC.
Jolanta Bieńkowska