20 stycznia w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy we Fromborku odbyło się drugie spotkanie Honorowego Komitetu Organizacyjnego obchodów 50 rocznicy zakończenia Operacji 1001 - Frombork, które zaplanowane zostały na 12 sierpnia 2023 r. Komitet organizacyjny powołany został 24 czerwca 2021 r. uchwałą Rady Miejskiej we Fromborku.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele ZHP: Naczelnik Głównej Kwatery ZHP w Warszawie - hm. Grzegorz Woźniak, Komendant Chorągwi Warmińsko - Mazurskiej ZHP w Olsztynie - hm. Maciej Micielski, Komendantka Hufca ZHP Braniewo - phm. Katarzyna Pawlicka oraz zastępca komendanta phm. Arkadiusz Witkowski oraz Honorowi Obywatele Fromborka - Jerzy Chrabąszcz, Jacek Iwulski i Czesław Kozłowski.
Z ramienia Urzędu Miasta: Burmistrz Zbigniew Pietkiewicz, Zastępca Burmistrza Damian Krasiński, Sekretarz Barbara Chomacka i insp. ds. promocji i turystyki Jolanta Bieńkowska.
Spotkanie prowadził Zastępca Burmistrza Damian Krasiński. Zapoznał obecnych z uzgodnionym planem realizacji obchodów 50 rocznicy zakończenia operacji 1001 Frombork oraz przedstawił zasady konkursu na ustalenie logo powyższego wydarzenia.
Głównymi tematami spotkania było omówienie koncepcji Placu Górników i Bulwaru koło Wieży Wodnej we Fromborku po zmianach oraz omówienie przygotowania pamiątkowego logotypu 50 rocznicy zakończenia Operacji 1001-Frombork, który zostanie wybrany w drodze konkursu. Konkurs zostanie ogłoszony na początku marca, a jego rozstrzygnięcie zaplanowane zostało na sierpień bieżącego roku.
Uroczyste otwarcie Bulwaru planowane jest podczas obchodów wraz z odsłonięciem odnowionej tablicy upamiętniającej Operację 1001-Frombork. Uczestnicy spotkania przedstawili także swoje propozycje i pomysły do uświetnienia tej doniosłej uroczystości. Będą one wspólnie analizowane i uwzględniane przy opracowywaniu szczegółowego planu obchodów.
fot. Jolanta Bieńkowska