Gmina Frombork w 2017 roku realizuje zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Frombork".
W ramach tego zadania do dnia 31 października 2017 roku zostaną unieszkodliwione 22 tony materiałów budowlanych zawierających azbest stanowiących pokrycia dachowe budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie miasta i gminy Frombork. 50% kosztów realizacji zadania pokryje Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie zgodnie z umową na dofinansowanie zawartą z Gminą Frombork w dniu 17 sierpnia 2017 r. Z takiego dofinansowania korzystają mieszkańcy miasta i gminy Frombork, którzy zgłosili swój udział w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Frombork.
Zachęcamy mieszkańców miasta i gminy Frombork do wymiany pokryć dachowych na bezpieczne dla zdrowia ludzkiego i środowiska oraz korzystania z dofinansowania na demontaż, odbiór i utylizację wyrobów zawierających azbest. Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Frombork będzie realizowany sukcesywnie do końca roku 2032. Po tej dacie, zgodnie z prawem krajowym i Unii Europejskiej stosowanie wyrobów zawierających azbest będzie zakazane.