Projekt pn. „Rozwój e-usług w Gminie Frombork" zrealizowano w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 7. Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego, Działania 7.2. Promocja i ułatwianie dostępu do usług teleinformatycznych, Poddziałania 7.2.1 Usługi i aplikacje dla obywateli. Beneficjentem projektu jest Gmina Frombork.
Celem głównym projektu było wdrożenie e-usług w Gminie Frombork wraz z implementacją elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta i Gminy we Fromborku.
Całkowita wartość projektu: 622 784,67 zł
Wartość dofinansowania: 529 366,96 zł
Wkład własny: 93 417,71 zł
Okres realizacji projektu: 29.05.2013 r. - 30.04.2015 r.
Realizacja projektu objęła wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów, wdrożenie 7 e-usług (e- biuro obsługi interesanta, e-deklaracje, e-decyzje, e-podatki, e-odpady, e-konsultacje społeczne, e-rada) w Urzędzie Miasta i Gminy we Fromborku, przygotowanie odpowiedniej infrastruktury teleinformatycznej i sprzętowej, zapewnienie na odpowiednim poziomie, bezpieczeństwa wdrażanego systemu.
W ramach projektu dokonano wymiany sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem do UMiG, zakupiono komputery przenośne dla radnych i pracowników mobilnych, system operacyjny i oprogramowanie antywirusowe, oprogramowanie biurowe. Został zakupiony i wdrożony elektroniczny obieg dokumentów dla UMiG. Został on tak skonfigurowany, aby umożliwić sprawne przesyłanie danych pomiędzy poszczególnymi komórkami UMiG. Do sprawnego funkcjonowania elektronicznego obiegu dokumentów dokonano zakupu skanera oraz scentralizowanego oprogramowania obsługującego programy niezbędne do prowadzenia urzędu (finanse, kadry, odpady itp.) współpracującego z elektronicznym obiegiem dokumentów.
Dzięki wdrożeniu projektu ulegają zmniejszeniu koszty świadczenia usług publicznych, skrócony jest czas uzyskiwania informacji, przygotowania dokumentów, a tym samym obsługi mieszkańców. Mieszkańcy miasta i gminy Frombork przy użyciu sieci Internet mają dostęp do wniosków, pism, a także dokumentów w wersji elektronicznej. Polepszyły się również uwarunkowania do rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej. Poprzez standaryzację i przyjęte nowe rozwiązania techniczne została podniesiona jakość usług publicznych, a także świadomość społeczności lokalnych oraz zwiększył się dostęp do informacji.
Realizacja projektu przyczyniła się do osiągnięcia celów projektu, w tym:
• przygotowania urzędu do przyjmowania i realizacji spraw zainicjowanych drogą elektroniczną, zgodnie z wymaganiami ustawowymi,
• przygotowania urzędu do realizacji nowych funkcji informatycznych na rzecz instytucji, podmiotów gospodarczych, obywateli i mieszkańców regionu (kreowanie, budowa i rozwój społeczeństwa informacyjnego).
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013