Gmina Frombork realizuje zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Frombork" w ramach Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Frombork na lata 2015 - 2032. Koszt kwalifikowany zadania wynosi 7 599,24 zł. Zadanie zostanie dofinansowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie w formie dotacji w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych zadania. Kwota tego dofinansowania wyniesie 3 799,62 zł.
Powyższe zadanie polega na:
1. Demontażu pokrycia dachowego zawierającego azbest/innych wyrobów zawierających azbest,
2. Transporcie odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia,
3. Unieszkodliwienie poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.
Powyższe czynności zostaną wykonane przez uprawnioną firmę, wybraną przez Gminę Frombork, na nieruchomościach, których właściciele posiadają zinwentaryzowane wyroby zawierające azbest oraz złożyli stosowny wniosek o udział w realizacji zadania. Ilość unieszkodliwionych wyrobów zawierających azbest wyniesie 19,834 Mg.
Wszelkich informacji udzielają pracownicy Urzędu Miasta i Gminy we Fromborku, telefonicznie pod nr (55) 244 0670 i (55) 244 0671 lub osobiście - pokój nr 11 i 18.